Луганщині загрожує екологічна катастрофа

Інтенсивний пошук альтернативних поновлюваних джерел енергії у світі є одним з головних завдань, які стоять перед суспільством у XXI столітті. Наразі доступними для нас є біо-дизель, біогаз та інші види. Однак найперспективнішим поновлюваним па ливом вважається біоетанол.

Проте на Луганщині, як і по всій Україні все ще не оцінили усі його переваги. На жаль, жителі нашої області не квапляться переходити на такий от альтернативний вид палива. А дарма, адже найголовніший аргумент на користь біоетанолу – ми нарешті перестанемо забруднювати повітря. Наразі запаси нафти вичерпуються з кожним днем, а посіви рослин, навпаки поновлюються постійно. Який тут зв’язок? Справа у тому, що біоетанол створюється процесом переробки рослинної сировини. Саме тому жителям області, варто як можна швидше, переходити на таке біопаливо, що не забруднює атмосферу.

Як повідомляє, УКРАЇНСЬКИЙ БІОЕТАНОЛ, сьогодні весь світ бореться з екологічними проблемами такими як забруднення повітря, глобальне потепління, забруднення світового океану і морів, зниження викидів вуглецю в атмосферу, парниковим ефектом тощо.

Екологічні проблеми виникли не сьогодні й не вчора. Як свідчать літописи, ще близько 4 тисяч років тому вавилонський цар Хаммурапі, а пізніше – китайські імператори та європейські монархи, вже дбали про збереження природи й видавали накази про охорону лісів, трав`яного покриву степів, водних джерел. Схожі процеси відбувалися й в Україні за часів Княжої доби і Козаччини.

Величезної шкоди природі останнім часом завдає автомобільний транспорт, шкідливі продукти вихлопних газів якого в більшості великих міст світу становлять до 80% загального забруднення атмосфери:

– автотранспорт викидає в атмосферу 90% чадного газу, при високих рівнях вмісту в повітрі він викликає сонливість і навіть приводить до смертельних випадків;

– вихлопні гази сприяють утворенню смогу, парникового ефекту, який викликає глобальне потепління;

– бензол, що потрапляє в атмосферу з вихлопами чи випарами з бензобаків та бензоколонок під час заправки автомобілів може викликати рак легенів та респіраторні захворювання;

– окиси азоту з’єднуючись із сіркою випадають у вигляді кислотних дощів, котрі надзвичайно шкідливо впливають на довкілля;

– спільна реакція вуглеводів, кисню та окисів азоту на сонячне випромінювання приводять до утворення озону;

– під час згоряння бензину в двигунах автомобілів в атмосферу викидається токсичний свинець, який приводить до важких онкологічних захворювань;

– щорічно від автотранспорту в атмосферу надходить понад 2 млн. т окису та двоокису вуглецю, вони виявлені навіть у верхніх шарах льодовика Ґренландії.

Сюди варто добавити ще безпосередні викиди забруднювальних речовин в океан, при транспортуванні нафтопродуктів. Вже не кажучи про величезні витрати на розвідку, видобування, транспортування, й переробку нафти.

Світове співтовариство давно вже вдарило на сполох. Країни Америки та Європи почали робити конкретні кроки для вирішення цієї проблеми, і вони вже дали позитивні наслідки. Посилився контроль над вмістом вихлопних газів, за перевищення норм накладається немалий штраф. Американці та європейці, які борються за збереження довкілля і глобальним потеплінням почали активно підтримувати інвесторів та прийняли відповідні держпрограми щодо пропаганди виробництва екологічно чистого біоетанолу. Адже, на відміну від нафти, біоетанол є однією з форм використання відновлюваних джерел енергії, які можна отримати з сільськогосподарської сировини.

Використання біоетанолу як палива дозволить понизити викиди окису та двоокису вуглецю, свинцю, бензолу не кажучи вже про глобальні екологічні лиха – озонову діру, кислотні дощі, забруднення океану і навколишнього середовища. А це перш за все – здоров’я людей. Зрештою виробництво біоетанолу менш затратне ніж видобування й переробка нафти.

За підрахунками американських вчених ще у 2014 р. застосування етанолу дозволило скоротити викиди в повітря близько 13 млн тонн парникових газів, що приблизно дорівнює отруйним бензиновим вихлопам майже 2 млн автомобілів.

До речі, легковий автомобіль «Волга» забирає з повітря кисню в сто разів, а вантажівка ЗІЛ-130 – у 200 разів більше, ніж одна людина. Не кажучи вже про зношені іномарки, які заполонили дороги України.

Як зазначив керівник ТОВ “Біотехтрейд”, яке спеціалізується на виробництві й реалізації відновлюваних джерел палива в Україні, Олександр Слободяник: «Біоетанол – це знову ж таки одна із складових забезпечення охорони навколишнього середовища, оскільки від спалювання біоетанолу не виділяється стільки шкідливих речовин, як при спалюванні бензину, зокрема оксиду вуглецю, який може призвести до важких захворювань і летальних наслідків. При додаванні 10% біоетанолу до бензину викиди аерозольних частинок зменшуються на 50%, а викиди оксиду вуглецю – на 30%. Тому в Євросоюзі діє відповідна директива, яка вимагає до 2020 року наростити частку біоетанолу в автомобільному пальному до 10%. Глобальна проблема екологічного забруднення буде існувати до тих пір, поки все людство не об’єднається перед її викликами, тому що від цього залежить майбутнє наступних поколінь».

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *